SEO optimering gjort nemt på din side

//

Her kommer vi til, meget hurtigt, at gennemgå hvordan du kan udføre nogle helt basale SEO ting, for at komme højere op i din synlighed på Google. Ved du ikke hvad SEO er, så kan du læse denne uddybende artikel omkring SEO optimering.

Søgeordsanalyse

Alt god SEO på en hjemmeside starter med en søgeordsanalyse. Det er her du lægger grundstenen for, hvordan du skal optimere på din side bagefter. Med en søgeordsanalyse lægger du hele strategien for, hvilke søgninger du skal ligge på. Gør du ikke dette, famler du fuldstændig i blinde og ved slet ikke hvad dine potentielle kunder søger efter.

Du kan lave søgeordsanalyse på alt; Både kategorier på webshops, produkterne, informationssøgninger ved en blog eller noget helt andet.

Hvordan du helt præcist laver sådan en søgeordsanalyse, vil vi ikke komme ind på her, men der findes et hav af artikler på nettet samt diverse værktøjer der kan hjælpe dig.

SERP

Når du har udført søgeordsanalysen og ved hvilke ord/sætninger du skal optimere ud fra, kan du gå i gang med at optimere dine sider. Her starter de fleste med at udfylde titel og meta beskrivelse – Hvordan disse laves afhænger af dit CMS. Har du wordpress / woocommerce kan disse laves med enten Yoast eller RankMath.

Det er her du bestemmer hvordan dine sider / kategorier / produkter ser ud ude på Google. Når du søger, er der altså både en titel samt en lille beskrivelse under titlen. Disse skal meget gerne indeholde de søgninger du gerne vil blive fundet på både på baggrund af at kunne rangere, men også så der er større chance for folk klikker på lige præcis dit resultat.

Indhold på siden

Du har nok hørt sætningen “content is king” og det er der en grund til mange går rundt og siger. Det er svært at rangere en side uden at have noget som helst indhold for Google at tage fat i – Dette indhold skal være optimeret ud fra det søgeord/den sætning du gerne vil blive fundet på.Det gælder både overskrifter, billeder, men især også selve brødteksten på siden hvor du skal sørge for at skrive til brugeren, men samtidig få søgeordene og deres synonymer med.

Samtidig skal du også sørge for, at strukturen på siden er i orden, så overskrifterne og deres indhold giver mening.

Der er mange andre ting at fokusere på, men nu har du i hvert fald idéen omkring noget af det basale inden for SEO verdenen.

CSR Label

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark