Måler du resultatet hver dag?

//

Har du en virksomhed eller hjemmeside, som du har arbejdet hårdt på, er det målet at tiltrække besøgende, som kan lære mere om det, du tilbyder. For at sikre nok besøgende til siden, yder enhver hjemmeside nu til dags en stærk SEO-indsats. Man vil ikke gøre alt det hårde arbejde på en hjemmeside, og så alligevel ikke have nogen besøgende på hjemmesiden, vel?

 

Når du har investeret i din SEO, undgår du det problem. I stedet tiltrækker du flere besøgende til din hjemmeside ved at opnå den ranking, du fortjener, og være synlig på søgemaskinerne, hvor kunderne leder efter informationer. 

 

Ved at måle din resultater og tjekke dem hver dag, kan du sikre dig, at dit hårde arbejde ikke går til spilde. Det kan påvirke din virksomheds profit positivt. Hvis du måler resultatet hver dag, behøver du ikke læse videre. Men hvis ikke, er der mange grunde til at gøre det.

Nemmeste måder at måle resultater på

  • Keyword rank tracking – denne slags værktøj gør det muligt for dig at modtage daglige rapporter, der viser dine søgeord.
  • SEO-rapportering – du kan samle dine forskellige SEO-værktøjer og se en oversigt over dem alle.
  • Tjeklister med meddelelser og advarsler – der sendes direkte til dig, så du altid bliver opdateret og kan se dine arbejdsopgaver.

Er det nødvendigt at tjekke sine resultater hver dag?

Måske har vi overdrevet lidt, når vi siger hver dag. Det er nemlig ikke strengt nødvendigt. Til gengæld har det en tendens til at føre til bedre resultater, fordi de ofte tjekkes. Det danner en forståelse for sammenhængen mellem handling og resultat. Det gør desuden at du kan reagere prompte på eksterne kilder til fald i din ranking.

Hvorfor måle resultatet hver dag?

Nogle gode grunde til at måle resultatet af SEO-arbejdet med din hjemmeside hver dag er:

  • Du undgår overraskelser
  • Du kan altid reagere på uforudsete hændelser
  • Du kan se hvordan handlinger fører til resultater i realtid

Ved at tjekke ofte, danner du dig et overblik over sammenhængen mellem deres handlinger og resultaterne.

CSR Label

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark