Det er meget normalt at en virksomhed køber gaver til kunder og samarbejdspartnere, og på den måde opnår repræsentation af begge, i og med at de så deler det visuelle udtryk der er på reklamegaverne når de bevæger sig rundt.
Reklamegaver behøver ikke kun være nogle simple ting du forærer væk, men noget I har tænkt meget og længe over, fordi det kan være noget kunder bliver virkelig glad for, og som gør at han kan tænke på jeres samarbejde.
Naturligvis er en gave noget der afhænger af relationen, hvor det godt kan være mere simpelt når det er en relation der måske ikke er så tæt, men hvor I ønsker det skal være det.
Når det kommer til reklamegaver, hvad er det så der giver den største værdi?
Et glimrende spørgsmål, og hvis du kan svare på det, så er det meget simpelt at planlægge gaver, problemet er at der ikke er mange der kan svare på det, simpelthen fordi det er svært at måle.
Dog kan vi sige at dem der modtager gaverne reagerer positivt på det, og på virksomheden der sender gaven generelt, forstået på den måde, at de alt andet lige er mere tilbøjelige til at gøre forretninger med virksomheden der har sendt gaven.
Højgaard er rigtig gode til gaver, og til at give dig inspiration til hvad du skal vælge, fordi de ved hvad der virker når du skal give en gave.
Men skal vi tage fat på noget der traditionelt bliver brugt som gaver, så er kuglepennen den helt store og klassiske artikel, fordi den er relativt billig at forære væk, det er noget de fleste bruger, også flere gange om dagen, og mange render tit rundt med en kuglepen på sig hele tiden.
Af andre traditionelle ting kan nævnes krus og kopper med billeder og logo, det er også noget folk gerne har stående fremme til skue for andre, og du opnår dermed eksponering.
Vær ikke bange for at gå elektronisk til værks
I den mindre analoge del af pakken kan vi tage fat på elektroniske gadgets og teknologi, det lyder måske både dyrt og besværligt, men det behøver det ikke at være, og det er i dag meget normalt at bruge teknologien til at promovere en virksomhed.
Du kunne gå all-in og gå efter nogle Activity Trackers, en USB Bluetooth Finder som Chipolo, Virtual Reality briller, men du kan også jagte USB visitkort og powerbank, som både skaber værdi for modtageren, men som også tilbyder et relativt stort trykareal, forstået på den måde at du har god plads til at få trykt dit navn på det.
Der er uden tvivl noget at hente ved at køre med reklamegaver, og det både til medarbejdere og samarbejdspartnere, du får givet noget der har en værdi for modtageren, får dit navn ud, og de kan huske dig efterfølgende, eller i det mindste får de et positivt indtryk af virksomheden.
Den positive indvirkning kan du så bruge til at fastholde og udbygge samarbejdet senere, til glæde for jer begge.