Online markedsføring for små- og mellemstore virksomheder

//

Markedsføring handler om synlighed. Hvordan bliver man synlig for potentielle kunder? Konkret afhænger markedsføringsindsatsen i en virksomhed ofte af hvor meget tid og hvor mange penge, der er til rådighed i en virksomhed. Og her er det naturligvis de største virksomheder, der som regel lægger sig i førersædet. Det kan nemlig være ganske omkostningsfuldt at iværksætte en markedsføringskampagne.

Af denne grund nedprioriterer flere små- og mellemstore virksomheder deres markedsføringsaktiviteter. Derved går de glip af potentielle kunder og får måske ikke fyldt ordrebøgerne ud.

Sådan behøver det dog ikke at være. I de seneste år har udviklingen af online markedsføring ændret den måde, hvorpå virksomheder når ud til og engagerer kunderne. Traditionel markedsføring er ikke længere den eneste eller mest effektive måde at komme i kontakt med potentielle og nuværende kunder på. I stedet kan virksomheder af alle størrelser udnytte online markedsføring til at nå ud til nye målgrupper og levere resultater i realtid.

Sociale medier til markedsføring af SMV’er

Sociale medier har gjort det nemt at nå ud til potentielle kunder, men endnu mere: SoMe har gjort det lettere at holde fast i eksisterende kunder. En god SoMe-kampagne kommer dog ikke af sig selv. For at brugerne vil finde din virksomhed og virksomhedens opslag interessante, er det vigtigt at indholdet har en vis kvalitet.

Og her opstår så den næste udfordring, hvor hvem har tid til at lave den slags indhold? Markedsføring er et prioriteringsspørgsmål, og det ender ofte med at små- og mellemstore virksomheder prioriterer andre aspekter af virksomhedens drift. Og det er en skam. Heldigvis findes der en smutvej til godt – og ikke mindst ’deleventligt’ indhold til sociale medier.

Digitale artikler i øjenhøjde

Kunne det være interessant med en artikel om din virksomhed? Artiklen kunne f.eks. handle om et jubilæum, om en ny samarbejdspartner, om en ny produktserie eller lignende. Godt og interessant stof for målgruppen, der allerede følger virksomheden på Facebook og andre sociale medier.

Hjemmesiden SMVnyt.dk sætter fokus på de historier, som andre medier ikke ser. Her kommer små og lokale virksomheder til orde, med de historier som optager kunderne i nærområdet.

SMVnyt.dk producerer alle former for nyhedsartikler indenfor erhvervslivets små- og mellemstore virksomheder, og når artiklerne først er online, er det meget nemme at dele på Facebook. På denne måde skal du bruge minimal tid på at få kvalitetsindhold, som samtidig er nemt for ansatte, kunder og andre interesserede at dele.

 

 

CSR Label

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark