LinkedIn bureau om annoncering

//

LinkedIn annoncering for B2B-virksomheder

Selvom LinkedIn har eksisteret i mange år, og har vokset sig til et stor globalt og anerkendt socialt medie til fagligt brug, er der fortsat mange virksomheder, der ikke har fået øjnene op for de unikke annoncemuligheder på platformen. I denne artikel vil vi, som LinkedIn bureau, komme med nogle af de vigtigste årsager til, at du bør overveje LinkedIn annoncering.

Segmentering på LinkedIn

LinkedIn’s annonceplatform tilbyder nogle unikke segmenteringsmuligheder, der gør at du kan annoncerer mod fagspecifikke personer inden for stort set alle brancher og fag. Du kan vælge målretning ud fra variable som jobtitler, jobfunktion, branche, virksomhedsstørrelse, erfaring og meget mere. Læg dertil at du kan krydskombinere variablerne og på den måde indsnævre din målgruppe yderligere.

Lad os tage et eksempel. Du sælger varebiler og er derfor interesseret i at annoncerer med håndværkere, elektrikere, rengøringsselskaber, murer og alle andre der gør brug af varebiler. Her kan du både annoncerer ved at anvende jobtitler såsom murer, autoriseret elektriker, tømrer osv., men for at undgå personer uden beslutningskompetencer, kan du fx fra vælge elever eller vælge erfaring til, og på den måde gå efter manager, senior-level medarbejdere eller sådan direktører, indkøbschefer osv.

 

Budstrategier ved LinkedIn annoncering

LinkedIn’s annonceplatform anvender et udbuds- og efterspørgselsystem som vi kender det fra Facebook og andre sociale medier. Dvs. at en øget efterspørgsel for at ramme en given målgruppe, fx direktører i små- og mellemstore virksomheder, øger prisen for annoncering.

Der er flere forskellige budstrategier på LinkedIn. Den mest normale er at systemet selv håndterer budene baseret på CPM-priser. Der er dog gode muligheder for at spare betragtelige mediekroner ved at lave manuelle bud – det gælder både CPM og CPC-bud. CPM-bud er der mest anvendte model på LinkedIn, hvor du angiver hvor meget du er villig til at betale for at få et tusind eksponeringer. Her er det ikke unormalt at ligge mellem 150-200 kr., hvilket er meget højt, og typisk flere gange dyrere end Facebook-annoncering.

Til gengæld har Facebook ikke lige så gode segmenteringsmuligheder i B2B-segmentet. Med manuelle bud er det dog ofte muligt at komme under 100 kr. i CPM på LinkedIn, og derved halvere medieforbruget ift. til de automatiske bud.

Sidst men ikke mindst gør manuel CPC-bud det meget billigere at få kliks. Her byder du simpelthem en maksimal pris for at få et klik på din annonce.

Bemærk, at det altid er en god ide at splitteste budstrategier for den virksomhed du annoncer for, så du har et databaseret grundlag for vurdering at hvilken strategi der er bedst for jer.

CSR Label

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark