Kom godt fra start med online marketing

//

Når du driver en virksomhed eller forretning i dag, er der intet, der er meget vigtigere, end at du formår at skabe en ageren online. Meget foregår nemlig online, og derfor er der her tale om det ideelle sted, når du vil finde frem til din målgruppe, ramme den med din reklame samt konvertere dem til kunder i din virksomhed.

Og er du ikke online, vil du højst sandsynligt blive overhalet indenom af nogle af dine konkurrenter, som netop formår at gøre brug af teknikkerne på internettet.

3 marketing discipliner du bør satse på

Med det sagt er der selvfølgelig også en meget stor konkurrence online. Og derfor er det vigtigt, at du kommer godt fra start, således det er dig, der bliver valgt til og ikke fra.

Særligt 3 discipliner bør du derfor kaste dig over indledningsvist. Her er der tale om video markedsføring, søgemaskineoptimering eller SEO, som det også forkortes til og Google Ads.

Og det kan også være en fordel for dig at gøre brug af professionelle til blandt andet video, du kan finde online på en side som; www.videobureau.dk idet det kan være svært at beherske de forskellige discipliner på egen hånd. De kræver erfaring og ekspertise.

Video bliver i dag mere og mere populært

Video stormer frem – og det med god grund. 

Her er der nemlig tale om en disciplin, hvor det er muligt for dig at fastholde din målgruppe i meget lang tid. Det betyder, at du kan have deres opmærksomhed i alt fra få sekunder til hele minutter alt efter, hvilket budskab din video har.

Derudover har vores hjerner lettere ved at bearbejde og huske videoer. Det skyldes lydene og bevægelserne, som giver os flere faktorer at huske tilbage på.

Hvis det er noget, du gerne vil udforske yderligere, så video bliver en del af din strategi for branding, så ræk ud efter et professionelt video bureau allerede i dag.

Sørg for en god placering i de online søgemaskiner

Når vi laver en søgning online, er det ofte de første hits, der får vores opmærksomhed. Derfor er det vigtigt at ligge så langt i toppen som muligt i de online søgemaskiner som for eksempel Google. Og det er noget, som strategierne bag SEO kan hjælpe med.

Her er der tale om de teknikker, der sørger for, at du rangerer bedre på dine ord, sætninger og content generelt (herunder også video) på dit site, således du bliver vurderet mere værdifuld af Google. Der er ofte et stort og teknisk arbejde forbundet hermed.

Kortere vej fra online søgning til konvertering

Google Ads og for eksempel de forskellige budstrategier, der er forbundet hermed, er din mulighed for at blive vist helt ned på produktniveau. Det vil sige, at det er dine produkter, der an blive vist frem i toppen af diverse søgninger, og derfor er der kortere vej for en potentiel kunde fra online søgning til reel online shopping.

Der ligger mange forskellige teknikker bag succes med Google Ads. 

CSR Label

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark