Gemmer der sig en god virksomhedside i maven på dig, så får du her nogle fornuftige ting at skrive bag øret. For nu sparkes rejsen i gang og der skal arbejdes.
Ide og navn
Ved du hvad hvilke produkter eller ydelser du gerne vil arbejde med, så lav en masse research på dem, sørg for at vide så meget som muligt omkring det, det vil hjælpe dig i de næste punkter i din rejse som iværksætter. Herefter skal der findes et navn, og tænk gerne over dette i noget tid, navnet bliver dit brand / varemærke, og det er det kunder gerne skal huske din virksomhed for. Navnet skal gerne fortælle om hvad din virksomhed foretager sig, og jo mere præcist jo bedre. Det kan være vanskeligt at ændre navn senere hen i forløbet. Overvej om der er noget uddannelse du kan gøre brug af, eller om der er kurser der kan gavne din virksomhed.
Målgruppe
Overvej stærkt hvem din målgruppe er. Prøv at forstå dine potentielle kunder og dyk dig ned i dem og deres kostvaner. På denne måde kan du skræddersy markedsføring og produkter / ydelser yderligere for at tilfredsstille dem så godt som muligt.
Forretningsplan
Efter målgruppen er fastlagt, så skal du opbygge en forretningsplan. Den skal indeholde en præcis strategi for din succes og hjælper dig med at holde fokus på de vigtige ting der skal håndteres. Heri skal der også ligge et omsætningsmål, men sørg for at det er et realistisk beløb, og forøg det konstant som du når det.
Netværk
Det er ekstremt vigtigt med netværket, tal med familie og venner, og få dem til at sprede ordet. Det hjælper rigtig meget med at øge din virksomheds kendskab. Undersøg om der er nogle konferencer eller messer der kan være relevante for din virksomhed og besøg dem. Det er en super måde at øge sit netværk på.