Bliv klar til Instagram i 2023

//

I disse dage er Instagram en af de mest populære sociale medieplatforme derude, og det er ikke uden grund. Det er et kraftfuldt, visuelt værktøj, der gør det muligt for brugere at oprette, dele og engagere sig med indhold. For at holde sig relevante i 2023, er det vigtigt for virksomheder at være klar til at bruge Instagrams mange funktioner.

Introduktionen af Glimpse

En af de nyeste funktioner, som højst sandsynligt vil komme til Instagram i 223 er Glimpse (i øjeblikket), som giver brugerne mulighed for at dele hurtige øjeblikke fra deres hverdag. Funktionen er kendt fra platformen BeReal (kaldt Roll Call), som giver brugerne mulighed for at dele øjeblikke, som de ikke ønsker at dele med andre end en håndfuld inviteret gruppe. Dette giver virksomheder mulighed for at komme tættere på deres følgere og skabe en stærkere forbindelse med en “inner circle” og man kunne forstille sig, at dette kunne bruges til at gøre det endnu mere eksklusivt at være følgere af bestemte profiler, for at få adgang til eksklusive tilbud.

Visuel content er stadig “in”

Billeder og videoer er stadig et must på Instagram, men i 2023 skal du også udnytte Instagram Stories og Carousels til at fortælle mere detaljerede historier og føre brugerne dybere ind i din virksomhed. Dette kan bruges til at skabe en rød tråd fra det visuelle indhold, du deler, så du kan få dine følgere til at forstå, hvem du er og hvad du står for.

Live videoer kan blive en ting

Live videoer kan være et godt værktøj til at engagere dine følgere. I 2023 kan Instagram muligvis introducere et live-video-værktøj, som virksomheder kan bruge til at skabe de meget populære live-shopping sessions, som er med til at give en mere personlig forbindelse med deres følgere. Dette kan også bruges til at dele eksperttips, produkttests eller blot at svare på spørgsmål fra brugerne.

Nemmere at tjene penge som creator

Hvis du ønsker at tjene penge på Instagram, skal du starte med at bruge det som et salgsværktøj. Fokuser på at konvertere følgere til kunder. Brug Instagram Noter til at promovere dit brand og dine produkter, og brug DM til at eliminere ekstra klik for at få kunder til din butik.

Glem ikke det der allerede virker

Din storytelling på Instagram skal også være struktureret. Brugerdefinerede highlights er en god måde at organisere dine historier på, så dine følgere kan finde det indhold, de er interesserede i.  Reels er også et kraftfuldt værktøj, og du skal udnytte den nye funktion, der giver dig mulighed for at kategorisere dine videoer i topics. Dette hjælper dig med at nå et større publikum og få flere instagram likes.

Afslutning

Hvis du ønsker at være konkurrencedygtig på Instagram i 2023, skal du bruge funktionerne og værktøjerne til at skabe et personligt udtryk, skabe engagement og konvertere kunder. Instagram er et kraftfuldt værktøj, der åbner dørene for mange muligheder. Det er op til dig at udnytte dem.

CSR Label

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark