Sådan laver du bæredygtig markedsføring

//

Hvis du har en virksomhed, er det vigtigt, at du markedsfører det produkt, din virksomhed sælger. Det er er en forudsætning for at sælge et produkt, at segmentet, det er henvendt til, ved at det findes.

Markedsføring kan i nogle tilfælde have en høj belastning på klimaet. Heldigvis findes der masser af gode alternativer indenfor markedsføring, der forurener minimalt.

Her er nogle gode råd til, hvordan du kan lave god markedsføring, uden at belaste klimaet unødvendigt.

Gå online

Det suverænt bedste, du kan gøre for at skåne klimaet, når du laver markedsføring er at gøre det online. Du kan for eksempel få hjælp af Poetype, som laver e-mail marketing.

Det klimavenlige ved den service, du kan få hos Poetype består i, at markedsføringen ikke anvender papir, men at den eneste omkostning for klimaet, markedsføringen har, er den lille smule strøm, computere og internettet bruger.

Derfor er e-mail marketing hos Poetype en ideel måde at nå ud til rigtigt mange mennesker, uden at belaste klimaet ved at bruge papir.

Brug reklamer i radioen

En anden måde, du kan lave reklame på, uden at spilde en masse papir, er at have reklamer i radioen. Ligesom hos Poetype er der ikke noget brug af papir forbundet med at have reklamer iradioen.

Med reklamer i radioen når du ud til enormt mange mennesker. Du kan rette dine reklamer mod bestemte grupper af mennesker ved at vælge at sende dine reklamer på kanaler, der ofte bliver lyttet til af personer, der ligger indenfor dit segment af kunder.

Hvis du er i tvivl om, hvilken kanal dine kunder typisk lytter til, kan du med fordel gå i dialog med kanalerne. De er ofte dygtige til at fortælle, hvem deres segment er.

CSR Label

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark