Stort eller lille firma betyder ikke noget. Hundrede ansatte, eller kun dig selv betyder heller ikke noget. Varemærkeregistrering er sund fornuft. Få hjælp til at få et godt varemærke og en god varemærkeregistrering, det betaler sig i længden. Tænk over farver og form og få hjælp til resten.
Farverne er vigtige
Farver har stor betydning for dit varemærke. Om du vælger kun at bruge en farve, flere farver eller mange farver er heller ikke uvigtigt.
En farve signalerer noget konstant og præcist. To farver kan opfattes som dualisme eller som kontrast. Mange farver kan nemt blive noget rod og i sidste ende udtrykke netop rod og uorden. Mange farver kan også være udtryk for mangfoldighed og give indtryk af at alle er velkommen.
Rød er hjerte og sygehus
Rød er en farlig farve. Den kan både opfattes som noget med sygehuse og sygdom og som noget med kærlighed og sex. Hvis rød er ægte rød, er den farlig at have som varemærke. Hvis den røde ikke er rigtig rød, men mere pink kan den opfattes som romantisk. Lyserød er mest for babyer, lige som lyseblå og bleg gul. Lyserød kan også være noget med romantik. Uanset hvilket varemærke du vælger, skal du passe på med rød.
Blå er maritim, kold og stærk. Nordisk design har tradition for blå i alle nuancer bortset fra den helt ægte blå. Lyseblå er babyfarve, mens en endnu mere lys blå kan signalere noget helt andet.
Orange og gul er det evige tilbud. Sol og varme, jo men ikke i lige så høj grad som rabat og tilbud.
Pastelfarver kan gå begge veje. De kan udtrykke stil og overklasse. De kan også minde om børneværelser og badeværelser fra en svunden tid.
Alle farver i stærke nuancer udtrykker frisind og imødekommenhed. Det farlige er at de kan virke billigt og rodet. Alle farver i varemærkeregistrering skal overvejes med omhu.
Formen på dit varemærke er også vigtig
Formen på dit varemærke er også vigtig. Varemærkeregistrering er ansigtet på dit firma. Runde former er blide og rare. Kantede former kan opfattes som skarpe og uvenlige. Cirkler, firkanter og trekanter er lette og genkendelige former. De er ikke unikke, men nemme at genkende. Stjerner og hjerter går ind under symboler og er i forvejen så brugt at ingen længere kan huske hvor de har set dem sidst. Tænk over en unik form til din Varemærkeregistrering.
Varemærkeregistrering for din egen skyld
Varemærkeregistrering er dit ansigt ude i verden. Både hjemme og i udlandet er det vigtigt med Varemærkeregistrering. Det er det som adskiller dit firma fra alle de andre. Det er signalet om din kategori, prisklasse og tilgængelighed. For dit firmas skyld og for dit firmas fremtids skyld skal du overveje varemærkeregistrering i dag og ikke i næste uge. Det er en lille investering som kommer tifoldigt hjem igen. Tænk over alle de andre små ting du gør for at brande dit firma, det her er bare en af dem, men helt sikkert en af de vigtigste.