Påsken er en sjov lille højtid, som er kendetegnet af påskefrokosten. Her mødes man omkring påskebordet, som er fyldt med god mad og drikke.
Netop det ”lækre og indbydende” er også kommet i fokus hos landets mange virksomheder. Her er man begyndt at dyrke gaverne hen over påsken, hvor gode påskegaver i firma eller virksomheden er kommet højere op på dagsordenen.
Modsat julegaven, som er meget populær at give i de danske virksomheder, nyder påskegaven endnu ikke helt samme status. Men det kan meget vel være ved at ændre sig, da efterspørgslen stiger. Men hvordan koordinerer virksomheden lettest, hvad medarbejderen skal have?
Lad din medarbejder træffe valget
I stedet for at HR-afdelingen eller firmaets sekretær skal sidde og gætte på folks smagspræferencer, hvorfor så ikke overlade beslutningen til dem selv? Er det ikke lidt kedeligt, tænker du måske? Nej, faktisk ikke. Det har mange fordele. Dels risikerer du som virksomhed ikke at vælge forkert. At give en ’dårlig’ gave kan være risikabelt for relationen, da det kan have den medbetydning, at du ikke ”kender den ansatte godt nok”. Det kan skabe små irritationer, som er værd at undgå.
Løsningen er derfor ideelt set, at din medarbejder selv vælger den rette påskegave. Det kan gøres fra de såkaldte gaveshops. Her er konceptet, at din medarbejder får et personligt login. Inden i denne digitale gaveshop, som umiddelbart ligner en webshop, men er afgrænset til din forretning, kan medarbejderen selv vælge i et flot udvalg. Udvalget tæller som regel lækre delikatesse-mærker, hvilket f.eks. kunne være Summerbird, Lakrids By Bülow og mange flere etablerede mærker eller nicheproducenter.
Medarbejderen skal nu blot klikke på det produkt, som han eller hun foretrækker – og vupti! Så er der en personlig og velvalgt gave på vej.
Det smarte er, at hele gaveshoppen er let at administrere, da den samler info om medarbejdernes valg -og da du naturligvis let kan styre budgettet per medarbejder, fordi du selv styre dette og åbner for gaver i i bestemt prisleje.